Drostenburg (V/SO)
Special educationCluster 3
School profile
Drostenburg is een school voor leerlingen met een chronische aandoening. Een chronische aandoening wil zeggen dat onze leerlingen een speciale onderwijskundige hulpvraag hebben. Deze kinderen zijn afhankelijk van verpleegkundige zorg/toezicht en/of een revalidatieaanbod.
Onze school kent een zevental leerroutes waarbinnen ons onderwijsaanbod vorm wordt gegeven. Dit wil zeggen dat er er op Drostenburg voor ieder kind, ongeacht de cognitieve mogelijkheden, een onderwijsaanbod is. Voor de leerroute 1 t/m 5 (jongeren met een lichamelijke en verstandelijke beperking -voorheen mg-) hebben wij ook een aanbod in de leeftijd van 12-18 jaar (VSO).
Aanmelden van nieuwe leerlingen voor Drostenburg (SO en VSO t/m leerroute 5)
R. Breman (ma-di-wo)
Winne Vos (ma-di-wo-do)
Esther Niemans (ma-di-wo-do)
Annesophie van der Zande (di-wo-vr)
Let op!
Voor VO-leerlingen praktijkonderwijs en hoger kunt u contact opnemen met Orion College Drostenburg (020-6111213)
Properties
- School type
- Foundation
Inspection judgment
Sufficient means: The school meets the basic quality standards and thus the legal requirements that were in force at the time of the assessment.
Number of students
Total number of students at the school.
The total number of students at the school.
- 2023
- 0
- 2024
- 134
Cluster
Cluster 3 is aimed at children who have great difficulty learning and those with physical disabilities or multiple complex disabilities (i.e. intellectual and physical). This includes schools for children with long-term illnesses and schools for students with epilepsy.
More information
Schools on the map
Primary schools provide insight into their own educational performance on this site.
View this school on the map (External link)
Interested in this school? Here are 3 next steps.
Get to know the school
Contact the school to get to know them.
Student transport
More about student transportWhether your child is eligible for funding for public transport, private transport, or adapted transport depends on several factors:
- Distance between home and the nearest suitable school
- Travel time by public transport
- Age
- Disability (physical, intellectual, psychological, and/or sensory)
- Type of school
Partnership
More about the procedureTo ensure suitable education for all pupils, schools work together in a partnership for inclusive education. Since the introduction of inclusive education, the Amsterdam-Diemen Partnerships have been active for both primary and secondary education as umbrella organizations for all schools and school boards in Amsterdam and Diemen.