Alphons Laudy SO
Special educationCluster 3
School profile
De school heeft twee locaties: één voor speciaal onderwijs in Osdorp en één voor voortgezet speciaal onderwijs (vso) in Buitenveldert. Speerpunten binnen de vso-locatie zijn zelfredzaamheid en arbeidstoeleiding (middels interne en externe stage). De school is bezig met een vernieuwingsproces waarin het opzetten van meer gestructureerd lesaanbod centraal staat. Voor de cognitieve vakken wordt gebruik gemaakt van nieuwe leerlijnen die binnen de hele school ingevoerd zijn. De nadruk ligt op de uitstroomrichtingen: Koken, Tuin en dier, Huishouding en verzorging en Kunst. Iedere groep heeft een groepsleerkracht (tevens mentor) en een co-mentor. De groepsleerkracht
geeft de algemeen vormende vakken zoals rekenen, lezen en schrijven, wereldorientatie en lichaamsverzorging. Daarnaast geven vakdocenten les in verschillende vakken
als koken, keramiek, tekenen en handvaardigheid, techniek en fietstechniek, tuin en textiel. Op de vso-locatie krijgen ongeveer 183 leerlingen in de leeftijd van 12 tot 20 jaar
onderwijs. Opbouw van het onderwijs: onderbouw (12 t/m 14 jaar), middenbouw (15 t/m 17 jaar) en bovenbouw (18 t/m 20 jaar). In de onderbouw krijgen de leerlingen een breed pakket aan vakken aangeboden. In de middenbouw richt het onderwijs zich op meer specifieke vakken. De leerlingen in de middenbouw lopen interne en externe groepsstages. Het onderwijs in de bovenbouw richt zich meer op de individuele leerling en bestaat voor een groot deel uit het lopen van externe
Properties
- School type
- Foundation
Average living distance
4,8km
This is far
The children at this school come from a wider area. This means that the school apparently offers something special that also attracts parents who live farther away.
Inspection judgment
Sufficient means: The school meets the basic quality standards and thus the legal requirements that were in force at the time of the assessment.
Number of students
Total number of students at the school.
The total number of students at the school.
- 2020
- 92
- 2021
- 77
- 2022
- 137
- 2023
- 147
- 2024
- 119
Cluster
Cluster 3 is aimed at children who have great difficulty learning and those with physical disabilities or multiple complex disabilities (i.e. intellectual and physical). This includes schools for children with long-term illnesses and schools for students with epilepsy.
More information
Schools on the map
Primary schools provide insight into their own educational performance on this site.
View this school on the map (External link)
Interested in this school? Here are 3 next steps.
Get to know the school
Contact the school to get to know them.
Student transport
More about student transportWhether your child is eligible for funding for public transport, private transport, or adapted transport depends on several factors:
- Distance between home and the nearest suitable school
- Travel time by public transport
- Age
- Disability (physical, intellectual, psychological, and/or sensory)
- Type of school
Partnership
More about the procedureTo ensure suitable education for all pupils, schools work together in a partnership for inclusive education. Since the introduction of inclusive education, the Amsterdam-Diemen Partnerships have been active for both primary and secondary education as umbrella organizations for all schools and school boards in Amsterdam and Diemen.