SBO Zuid St.Paulus
Special primary educationCatholic
School profile
Wat bieden wij aan onze kinderen?
Een veilig pedagogisch klimaat. Kinderen zien van elkaar dat ook andere kinderen problemen hebben met leren en/of gedrag.
Acceptatie van en begrip voor het kind. Het feit dat je als school accepteert dat een kind ergens moeite mee heeft, kan voor het kind (en voor de ouders) een grote opluchting betekenen waardoor ruimte ontstaat voor verdere ontwikkeling.
Onderwijsaanbod op maat. Elk kind krijgt eisen gesteld die in overeenstemming zijn met zijn/haar mogelijkheden en beperkingen. Het kind zelf is dus de norm voor het afmeten van de leerprestaties en de vorderingen op sociaal-emotioneel gebied.
Individuele aandacht. Zowel in de groep als daar buiten worden kinderen op velerlei gebieden begeleid, bijv. behandeling van specifieke leerproblemen (dyslexie, taal- en rekenproblemen) en aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Properties
- School type
- Foundation
Inspection judgment
Sufficient or basic supervision means: The school meets the basic quality standards and thus the legal requirements that were in force at the time of the assessment. Basic supervision: The most recently assessed financial data of the board give the inspectorate no reason to adjust the supervision. The inspectorate’s financial basic supervision relates solely to the financial continuity of education, not to the financial lawfulness or efficiency of education.
Number of students
Total number of students at the school.
The total number of students at the school.
- 2017
- 67
- 2018
- 58
- 2019
- 59
This school is linked to the following pre-schools
More information
Schools on the map
Primary schools provide insight into their own educational performance on this site.
View this school on the map (External link)
Interested in this school? Here are 3 next steps.
Get to know the school
Contact the school to get to know them.
Student transport
More about student transportWhether your child is eligible for funding for public transport, private transport, or adapted transport depends on several factors:
- Distance between home and the nearest suitable school
- Travel time by public transport
- Age
- Disability (physical, intellectual, psychological, and/or sensory)
- Type of school
Partnership
More about the procedureTo ensure suitable education for all pupils, schools work together in a partnership for inclusive education. Since the introduction of inclusive education, the Amsterdam-Diemen Partnerships have been active for both primary and secondary education as umbrella organizations for all schools and school boards in Amsterdam and Diemen.