SBO Professor Dumont

Special primary educationGeneral Special

Location information

City distict ZuidoostWoudrichemstraat 2-41107NG Amsterdam Zuidoost

Contacts

Interim (Director)

Management

School profile

Een speciale school
Uitgangspunt van ons onderwijs is dat we de eigenheid van iedere leerling accepteren. We bieden een structuur die gericht is op het maximaal haalbare van ieder individuele leerling. Wij willen een veilige school zijn. Zelfstandigheid, zelfrespect en zelfredzaamheid, maar ook respect en zorg voor elkaar en voor de omgeving zijn voor ons belangrijke te ontwikkelen eigenschappen.
Een bijzondere school
Het bijzondere karakter van onze school komt tot uiting in de manier waarop wij aandacht besteden aan verschillende culturele en levensbeschouwelijke achtergronden. Een open houding, respect en waardering voor het levensverhaal van iedere leerling is daarbij uitgangspunt.
Iedere leerling is uniek en van nature nieuwsgierig en leergierig. Uitgangspunt van ons onderwijs is dat we de eigenheid van iedere leerling accepteren en hun nieuwsgierigheid en leergierigheid benutten.

Properties

School type
Foundation

Average living distance

4,1km

This is far

The children at this school come from a wider area. This means that the school apparently offers something special that also attracts parents who live farther away.

Inspection judgment

Geen eindoordeel

No final judgment means: No final judgment has been given about the school because it has not been thoroughly inspected recently. If the school has just been established or merged, it is possible that no inspection has yet been carried out.

Number of students

Total number of students at the school.

The total number of students at the school.

2020
120
2021
115
2022
120
2023
121
2024
130

More information

Interested in this school? Here are 3 next steps.

  1. Get to know the school

    Contact the school to get to know them.

  2. Student transport

    Whether your child is eligible for funding for public transport, private transport, or adapted transport depends on several factors:

    • Distance between home and the nearest suitable school
    • Travel time by public transport
    • Age
    • Disability (physical, intellectual, psychological, and/or sensory)
    • Type of school

    Apply for student transport

    More about student transport
  3. Partnership

    To ensure suitable education for all pupils, schools work together in a partnership for inclusive education. Since the introduction of inclusive education, the Amsterdam-Diemen Partnerships have been active for both primary and secondary education as umbrella organizations for all schools and school boards in Amsterdam and Diemen.

    More about the procedure