Altra College Noord
Secondary special educationCluster 4
School profile
Het Altra College is een school voor kinderen die door gedrags- en/of psychiatrische problemen niet kunnen deelnemen aan het gewone voortgezet onderwijs. De meeste leerlingen die op het Altra College zitten hebben eerder op een andere school gezeten. Op het Altra College krijgen ze een nieuwe kans, zodat ze weer terug kunnen naar de school die het beste past bij hun mogelijkheden. Als dat niet lukt, proberen we hen voor te bereiden op een baan. Er wordt gewerkt in kleine groepen (zeven tot veertien leerlingen) waardoor veel individuele aandacht kan worden gegeven. Net als in het gewone voortgezet onderwijs krijgen de leerlingen les in zowel theorie- als in praktijkvakken.
Ongeveer 40% haalt jaarlijks een of meerdere deelcertificaten op vmbo-niveau. Ook zijn er leerlingen die een IVIO-deelcertificaat behalen (individueel onderwijs). Het Altra College is onderdeel van de Stichting Altra, een instelling voor jeugdzorg en speciaal onderwijs.
Properties
- School type
- Foundation
Inspection judgment
Insufficient means: The school does not meet the basic quality standards and therefore does not comply with the legal requirements that were in force at the time of the assessment.
Number of students
Total number of students at the school.
The total number of students at the school.
- 2013
- 59
- 2016
- 79
- 2017
- 66
- 2020
- 34
Cluster
Cluster 4 includes schools for children who are very difficult to raise/educate, children with psychiatric disorders, autistic spectrum disorders or severe behavioural problems and schools affiliated to pedological institutes.
More information
Schools on the map
Secondary schools provide insight into their own educational performance on this site.
View this school on the map (External link)
Interested in this school? Here are 3 next steps.
Get to know the school
Contact the school to get to know them.
Student transport
More about student transportWhether your child is eligible for funding for public transport, private transport, or adapted transport depends on several factors:
- Distance between home and the nearest suitable school
- Travel time by public transport
- Age
- Disability (physical, intellectual, psychological, and/or sensory)
- Type of school
Partnership
More about the procedureTo ensure suitable education for all pupils, schools work together in a partnership for inclusive education. Since the introduction of inclusive education, the Amsterdam-Diemen Partnerships have been active for both primary and secondary education as umbrella organizations for all schools and school boards in Amsterdam and Diemen.